بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی 

بهترین ارز برای سرمایه گذاری

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری نیازمند تحقیق و کسب دانش به‌روز و مداوم درباره بازار کریپتوکارنسی است. در این مقاله ۱۰ ارز دیجیتال پرطرفدار و جذاب برای کاربران این حوزه معرفی خواهیم کرد و از مزایا و چالش‌های سرمایه‌گذاری در هر کدام برای شما خواهیم گفت.

کسانی که با این بازار آشنایی دارند ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری بلند‌‌مدت در نظر می‌گیرند. با توجه به نوسانات قابل توجهی که ارزهای دیجیتال دستخوش آن می‌شوند (همان‌طور که با سقوط ارزش ارزهای دیجیتال در سال گذشته مواجه بودیم)، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری نیاز به تحقیق کافی، مهارت کافی در تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دارد.

۱۰ ارز دیجیتال ارزشمند برای سرمایه‌ گذاری

ما لیستی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری را با توجه به نیاز سرمایه‌گذاران برایتان آورده‌ایم:

  1. بیت‌کوین / Bitcoin) BTC)
  2. اتریوم/ Ethereum) ETH) 
  3. تتر/ Tether)  USDT) 
  4. بایننس کوین/ Binance Coin) BNB)
  5. کاردانو/ Cardano) ADA) 
  6. پالیگان/ Polygon) MATIC) 
  7. ریپل/ Ripple) XRP)
  8. دوج‌کوین/ Dogecoin) DOGE) 
  9. سولانا/ Solana) SOL)
  10. پولکادات/ Polka Dot) DOT) 

در ادامه هر یک از این ارز‌ها را به‌صورت تخصصی برای شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بفهمید بسته به نیاز‌ها و هدف‌ها، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری شما کدام مورد است.

بیت‌کوین (BTC) برای سرمایه‌ گذاری

بیت‌کوین (Bitcoin) با وجود اینکه قدرتمندترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال است؛ اما سرمایه‌گذاری در آن کم‌ریسک نیست. ارزش بیت‌کوین در بازار رمز ارز نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. ممکن است در طول هر ماه شاهد هزاران دلار افزایش یا کاهش ارزش آن باشید. طبق گزارش‌های معتبر در سال ۲۰۲۲ بیت‌کوین نتوانست به‌عنوان محافظی در مقابل تورم عمل کند و نوسانات شدیدی داشت. 

اگر نوسانات شدید شما را عصبی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم بیت‌کوین را برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال انتخاب نکنید. در غیر این صورت، تا زمانی که به‌خاطر داشته باشید که ارز دیجیتال می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت هوشمندانه باشد، این نوسانات نباید خیلی نگران‌کننده باشند. دلیل دیگری که اکثر مردم را از سرمایه گذاری در بیت‌کوین منصرف می‌کند، قابل توجه بودن قیمت بیت‌کوین است. برای سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال بیت‌کوین سرمایه زیادی نیاز است. 

یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها در بلاک‌چین بیت‌کوین نصف شدن آنها است. از سال ۲۰۲۳ برای هر بلوک کامل استخراج شده به کاربران شبکه که تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند، ۶.۲۵ بیت‌کوین (BTC) تعلق می‌گیرد. این رویداد را بیت‌کوین هاوینگ (Bitcoin Halving) می‌گویند. انتظار می‌رود بیت‌کوین هاوینگ ۲۰۲۴ در ماه می ۲۰۲۴ اتفاق بیفتد؛ بنابراین کمتر از یک سال به آن باقی‌مانده است.

مطالعه بیشتر: بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال اتریوم/ Ethereum (ETH) برای سرمایه گذاری

اتریوم به هر کسی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز دائمی و غیر قابل تغییر را روی آن مستقر کند تا کاربران بتوانند با آن تعامل داشته باشند. برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) ابزارهای مالی را ارائه می‌دهند که مستقیماً به واسطه‌های مالی مانند کارگزاری‌ها، صرافی‌ها یا بانک‌ها متکی نیستند. این امر وام گرفتن در برابر دارایی‌های ارزهای دیجیتال یا وام دادن به آنها را تسهیل می‌کند.

اتریوم همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) ایجاد و مبادله کنند. این توکن‌ها، توکن‌هایی هستند که می‌توانند به دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد مانند تصاویر مرتبط شوند. 

در حال حاضر این ارز دیجیتال محبوب‌ترین بلاک‌چین و دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌کوین است. از نکات منفی شبکه غیرمتمرکز رمز ارز اتریوم بالا بودن کارمزد تراکنش‌ها است. به گفته سایت توسعه اتریوم، با جمع‌آوری صدها تراکنش در یک تراکنش در تلاش هستند تا هزینه‌ی تراکنش‌ها را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهند.  

مطالعه بیشتر: ارز اتریوم چیست؟

تتر/ (USDT) برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

تتر یا Tether یک توکن اتریوم است که به ارزش یک دلار آمریکا در بازار رمزارز حضور قدرتمندی دارد. شرکت تولید‌کننده تتر ادعا می‌کند که USDT توسط ذخایر بانکی و وام‌هایی پشتیبانی می‌شود که با ارزش USDT در گردش مالی‌اش مطابقت دارد و حتی بیشتر از آن است.  برخلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین که قیمت آنها به طور غیرقابل پیش‌بینی‌ای در نوسان است، تتر سعی می‌کند نوسان قیمت خود را به حداقل برساند. پس اگر ثبات قیمت برای شما مهم است، شاید تتر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری شما باشد.

بایننس کوین (BNB) ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بزرگ‌ترین صرافی جهان

بایننس کوین (Binance Coin) به دلیل عملکردش در طول زمان، ثابت کرده یکی از گزینه‌های بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. این توکن در بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان (بایننس) معامله می‌شود. یکی از مواردی جالبی که در BNB اتفاق می‌افتد این است که بایننس هر سه ماه یک بار سکه‌ها را می‌سوزاند یا از بین می‌برد. BNB به عنوان ارز دیجیتالی که در بزرگترین صرافی جهان معامله می‌شود اعتبار بسیار زیادی دارد، اما این ارز دیجیتال را در برابر مسائل نظارتی آسیب‌پذیر کرده است.

BNB در ژوئن ۲۰۲۲ با انتشار اخباری مبنی بر تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره اینکه آیا بایننس از رویه‌های مناسب در عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۷ پیروی کرد یا خیر، ۷.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. یا این روزها گفته می‌شود که  بایننس هزاران حساب متعلق به ایرانیان را به دلیل نگرانی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، مسدود کرده است.

کاردانو (ADA): سریع‌تر و ارزان‌تر برای سرمایه گذاری

شبکه کاردانو (Cardano) برای تکمیل تراکنش نسبت به شبکه بزرگتری مانند بیت‌کوین انرژی کمتری مصرف می‌شود. در نتیجه معاملات در آن سریع‌تر و ارزان‌تر هستند.

در سال ۲۰۲۱ کاردانو عملکردش را ارتقا بخشید تا امکان قرارداد‌های هوشمند را فراهم کند. در گزارش دیگری هارد فورک دیگری به نام Vasil در سپتامبر ۲۰۲۲ در کاردانو راه‌اندازی شد که در نتیجه مقیاس‌پذیری بلاک‌چین کاردانو را باز هم بهتر کرده است. اما با وجود داشتن یک شبکه بهتر و افزایش عملکرد قراردادهای هوشمند، کاردانو ممکن است نتواند با ارزهای دیجیتال بزرگتر رقابت کند. 

سرمایه‌گذاران کمتر به معنای توسعه‌دهندگان کمتر است. این برای اکثر سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند نرخ رشد بالایی را مشاهده کنند، جذاب نیست. این پلتفرم برنامه‌های بزرگی دارد و سعی دارد پتانسیل‌های خود را بالا ببرد و موفقیت‌های اقتصادی قابل توجهی کسب کند. 

مطالعه بیشتر: کاردانو چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان (MATIC) برای سرمایه گذاری

پالیگان (Polygon) توسط یک تیم توسعه ایجاد شد که سهم قابل توجهی در پلتفرم بلاک‌چین اتریوم داشت. آنها با راه‌حلی تحت عنوان «لایه دو» شبکه خود را به یک سیستم چند زنجیره‌ای گسترش دادند و سرعت تراکنش و تأیید را در آن بهبود بخشیدند. پالیگان از صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس برای خدمات پرداخت، کارمزد تراکنش‌ها و به عنوان تسویه‌حساب استفاده می‌کند. علاوه بر این، پالیگان به طور کامل از تتر پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به رشد آینده شبکه کمک کند.

«لایه دو» پالیگان برای غلبه بر مشکلات سرعت در رقابت با شبکه اتریوم طراحی شده بود. در حال حاضر با ارتقای Merge اتریوم که توانسته منجر به تراکنش‌های سریع‌تر نسبت به پالیگان شود، این مزیت پالیگان دیگر برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تعیین‌کننده نیست.

ریپل (XRP)، ارز دیجیتالی قدرتمند برای سرمایه‌ گذاری

ریپل Ripple) بر روی یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز عمل می‌کند و تراکنش‌های سریع و کم هزینه ارائه می‌دهد. این شبکه برای تسهیل پرداخت‌های بین‌مرزی کارآمد و بهبود نقدینگی در مؤسسات مالی طراحی شده است. XRP به دلیل الگوریتم اجماع منحصر به فرد خود با نام الگوریتم اجماع پروتکل ریپل (RPCA) متمایز است. این الگوریتم اعتبار‌سنجی تراکنش‌های ریپل را سریع‌تر و با صرفه‌جویی در انرژی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد. 

به تازگی ریپل در برخی از حوزه‌های قضایی با چالش‌های نظارتی مواجه شده است که بر پویایی بازار آن تأثیر می‌گذارد. در ۱۳ جولای، پس از یک نبرد طولانی در دادگاه بین آزمایشگاه‌های ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، حکم دادگاه به نفع آزمایشگاه ریپل و اعلام اینکه XRP یک اوراق بهادار نیست به پایان رسید. این باعث شد قیمت ریپل در همان روز بیش از ۷۰ درصد افزایش یابد.

دوج‌کوین (DOGE) برای سرمایه گذاری

دوج‌کوین (Dogecoin) یک شوخی است! در واقع به عنوان یک شوخی شروع شد. دو مهندس نرم‌افزار بیلی مارکوس از IBM و جکسون پالمر از ادوبی در سال ۲۰۱۳ دوج‌کوین را ایجاد کردند تا همه چیزهای مورد علاقه آلت‌کوین که پس از افزایش شهرت بیت‌کوین در بلاک‌چین ظاهر شده بود را ایجاد کنند. آنها برای لوگو یک سگ شیبااینو (Shiba Inu) را از یک میم به نام دوج انتخاب کردند که در همان سال در فضای مجازی منتشر شد.

اما باید توجه داشت روشی که ارز دیجیتال تولید، توزیع، اعتبارسنجی و حسابداری می‌شود، حتی برای اکثر سرمایه‌گذاران فناوری کاملاً بیگانه است. این رمزارز توسط هیچ بانک، دولت یا شرکتی پشتیبانی نمی‌شود و علیرغم این واقعیت که احساس می‌شود همه در مورد آن صحبت می‌کنند، رمزارز دوج‌کوین هنوز یک مفهوم کاملاً تجربی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم تقریباً چیزی در مورد آن نمی‌دانند.

سولانا (SOL) انتخابی پرطرفدار برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال

سولانا (Solana) با هدف ارائه زیرساختی با کارایی بالا برای برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) و خدمات مالی است. مکانیزم منحصر به فرد سولانا پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و آن را به انتخابی قانع‌کننده برای توسعه‌دهندگان و کاربران تبدیل کرده است. 

سولانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتالی برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. پتانسیل سولانا در توانایی آن برای انجام تعداد زیادی تراکنش در ثانیه با حداقل کارمزد قرار دارد و اکوسیستم قوی و مشارکت با پروژه‌های مختلف به رشد و پذیرش آن کمک کرده است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتال خطراتی از جمله نوسانات بازار و عدم قطعیت‌های نظارتی را به همراه خواهد داشت.

مطالعه بیشتر: سولانا چیست؟

پولکادات (DOT) برای سرمایه گذاری

پولکادات (Polkadot) یک پلتفرم برجسته بلاک‌چین است که برای فعال کردن قابلیت همکاری بین بلاک‌چین‌های مختلف طراحی شده است. پولکادات توسط گاوین وود یکی از بنیان‌گذاران اتریوم ایجاد شده است. این شبکه با هدف ایجاد یک وب غیرمتمرکز که در آن بلاک‌چین‌های مختلف می‌توانند به طور یکپارچه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را به اشتراک بگذارند، ساخته شده است. 

این ارز دیجیتال هم به عنوان یکی از بهترین ارز دیجیتالی برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته می‌شود. نقطه قوت کلیدی پولکادات توانایی آن در تسهیل سازگاری و مقیاس‌پذیری زنجیره‌ای است. چارچوب منحصربه‌فرد آن به بلاک‌چین‌های مستقل اجازه می‌دهد یک اکوسیستم بلاک‌چین به‌ هم‌ پیوسته‌تر و کارآمدتر را تقویت کنند.

سخن پایانی درباره بهترین ارز دیجیتال

به اختصار بهترین ارز‌های دیجیتال برای سرمایه گذاری را معرفی کردیم و به ریسک سرمایه‌گذاری بر روی هر کدام اشاره‌ای کردیم. اما برای سرمایه‌گذاران ضروری است که تحقیقات کاملی انجام دهید، از روندهای بازار مطلع باشید و میزان تحمل ریسک خود را قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. 

با نگاهی به آینده، بازار کریپتوکارنسی سود دهنده به نظر می‌رسد. زیرا پیشرفت در فناوری، افزایش پذیرش و تحولات نظارتی همچنان به شکل‌دهی این صنعت ادامه می‌دهند. 

همان‌طور که چشم‌انداز برای رمزارزها در حال تکامل است، سرمایه‌گذاران باید هوشیار بمانند و استراتژی‌های خود را برای استفاده از فرصت‌ها و هدایت چالش‌های پیش رو تطبیق دهند. پس از خواندن این محتوا از سایت برای سرمایه به نظر شما بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟ نظر و تجربه خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید! 

سوالات متداول

چگونه می‌توان با کم‌ترین ریسک، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را پیدا کرد؟ 

یادگیری بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بسیار پیچیده است. پس از کسب مهارت کافی نیاز است داده‌های موجود در بازار را بسیار با دقت دنبال کنید و در آن غوطه‌ور شوید. دانش به‌روز و زمان می‌تواند سرمایه‌گذاری شما را در بازار ارز دیجیتال کم‌ریسک کند. 

سازمان‌های نظارتی و دعوا‌های حقوقی پیش‌بینی نشده چه میزان باعث ایجاد چالش در سرمایه گذاری ارز دیجیتال می‌شود؟

این چالش یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر گریبان‌گیر شرکت‌های ارز دیجیتال می‌شود. آنها سعی خود را خواهند کرد تا رشد شرکت خود و منافع سرمایه‌گذاران را تأمین کنند اما سرمایه گذاری ارز دیجیتال به دلیل همین چالش‌های ناشناخته پیچیده است و سرمایه‌گذاران باید مطلع و به‌روز باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا